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Creating Consumer-Friendly Bulk Meat Sales

Tuesday February 16 @ 1:00 pm - 3:00 pm

Venue: Online

Online via Zoom - link will be sent to registrants

Members $25.00 Register
Standard $35.00 Register

The French version follows the English version/ La version française suit la présente version anglaise

 

Covid 19 created a challenging situation for livestock markets and processors. Along with this challenge, farms are presented a unique opportunity to market meat directly to the consumer. This webinar meets meetup is designed to equip you with clear and simple steps towards making bulk meat sales, such as quarters, halves, and mixed-cut bundles. We’ll cover “how to” tips to help you get started quickly. Ag. Marketing Consultant, Matt LeRoux, also Extension Agent at Cornell University, will start with a short workshop that covers understanding the consumer, pricing, product formats, and reaching consumers.  Following this, there will be the opportunity for farmers to share their own stories of bulk meat sales: what worked and what didn’t, and what strategies they will be keeping for the 2021 season and ask questions with Matt.

 

The first half of this event will be recorded and shared with all registered participants.  The discussion/meet-up portion will not be recorded.

 

About Matt: Matt has 20 years’ experience serving farms through Cornell Cooperative Extension, non-profits, and consulting. Specializing in market strategy, Matt works with a diverse mix of produce and livestock farmers and food businesses. Career highlights include developing the Marketing Channel Assessment Tool for produce growers and the Cornell Meat Price & Yield Calculator.

 

*If you’re a farmer (or future farmer) living in Northern Ontario, you are eligible for a 20% discount. Please contact admin@efao.ca to request the coupon code.

 

This event will be offered in English and is offered as part of the COVID-19 Relief Training Program, in partnership with the Rural Agri-Innovation Network, with generous funding support from FedNor

 

 

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La pandémie a créé une situation difficile pour les marchés de bétail et les transformateurs. Parallèlement à ce défi, les fermes se voient offrir une occasion unique de commercialiser la viande directement au consommateur. Ce rassemblement veut vous expliquer, de façon nette et claire, les étapes pour la vente de viande en vrac, telles que des quartiers, des moitiés et des paquets de coupes mixtes. Ce rendez-vous contiendra des conseils pratiques pour vous aider à démarrer ces ventes aussi rapidement que possible. Venez vous joindre à Matt LeRoux, consultant en marketing agricole et agent de vulgarisation à l’Université Cornell, pour cet atelier qui vous aidera à mieux comprendre le consommateur, la tarification, les formats d’emballage et la meilleure façon d’atteindre les consommateurs. Les fermiers auront également l’occasion de partager leurs propres histoires de ventes de viande en gros: ce qui a fonctionné et ce qui n’a pas fonctionné, et quelles stratégies ils conserveront pour la saison 2021.

 

Renseignements sur l’animateur: Matt a 20 ans d’expérience au service des fermes par le biais de Cornell Cooperative Extension, des organismes à but non lucratif et la consultation en matière agricole. Spécialisé en stratégie de commercialisation, Matt travaille avec une diversité de producteurs et d’éleveurs et d’entreprises agro-alimentaires. Les points saillants de sa carrière sont le développement de l’outil Marketing Channel Assessment Tool pour les producteurs de fruits et légumes et l’outil Meat Price & Yield Calculator de l’Université Cornell.

 

*Si vous êtes un agriculteur (ou futur agriculteur) vivant dans le Nord de l’Ontario, vous avez droit à un rabais de 20%. Veuillez envoyer un courriel à admin@efao.ca pour recevoir le code de rabais.

 

Ce webinaire est offert dans le cadre du programme de formation de secours de la COVID-19, en partenariat avec l’organisme Rural Agri-Innovation Network, et avec le soutien financier généreux de FedNor.

 

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